Salut o economia va ser el dilema que se’ns va plantejar a l’inici de la pandèmia i la nostra societat va optar per la salut.
Els Trump o Bolsonaro van fer el contrari i el resultat són centenars de milers de víctimes mortals.
Sembla que la incapacitat d’aprendre dels errors és inherent a l’gènere humà però en circumstàncies com les actuals, és, des del nostre punt de vista, molt preocupant que només es pensi o es parli de “reobertures” i reinici de concerts.
MÚSICA, CULTURA I COMPROMÍS SOCIAL
Així com el plaer de menjar alguna cosa saborós és diferent a alimentar-se i practicar sexe és diferent que procrear, els concerts de Harlem Jazz Club són molt més que una audició d’un repertori musical.
Des de fa 33 anys, ininterrompudament, Harlem Jazz Club és un espai de llibertat, creativitat i transgressió artística en què la comunicació i complicitat entre músics i assistents guanya protagonisme i fa els concerts únics i singulars.
A diferència de sales de festes i discoteques que fan concerts a les hores “mortes” en què no hi ha públic, opcions vàlides i ponderables, la programació d’Harlem Jazz Club no és un cúmul de concerts sinó que respon a un criteri artístic / cultural mitjançant el qual busca incidir en la cultura de la societat.
Per tot això Harlem Jazz Club ha anat sempre uns passos per davant en les seves propostes, programant allò que temps després es consolida i és acceptat majoritàriament.
El col·lectiu de músics que actuen en aquest club és audaç, innovador, creatiu i d’altíssima qualitat
Per ells hem aconseguit consolidar un públic fidel intel·ligent i amb criteri `propi que, amb la seva presència corrobora les propostes programades.
FUTUR IMMEDIAT
Dit això, la possibilitat que tenim avui de fer música per a 38 persones assegudes a dos metres una de l’altra, lluny de l’escenari i amb mascareta, ens resulta una mica surrealista i no té res a veure la nostra idea del que és un club de música a viu.
En Harlem Jazz Club el públic no és un simple espectador passiu, per contra, es relaciona entre si i amb els músics, es mou, i passa a ser un element indispensable de l’espectacle,
Per això manifestem la nostra intenció de començar els concerts només en el moment en què aquestes condicions tornin a ser possibles.
També expressem la nostra preocupació pels “experiments” que pressuposen que la reducció de l’aforament i una mascareta són suficients garanties per fer un concert en un lloc com el nostre.
Tant de bo ens equivoquem, sincerament, atur ja hi ha bastants exemples que d’alguna manera confirmen la nostra preocupació …